środa, 15 listopada 2017

Mufinki bananowe

Witam,
Znowu informacja o gościach zaskoczyła mnie z niedługim wyprzedzeniem. Szybko więc trzeba było wymyślić coś pysznego. Niestety miałam pewne ograniczenia, gdyż w lodówce zostało mi tylko jedno jajko. Postanowiłam więc, że obędę się bez nich, skoro mam banany. Stąd pomysł na babeczki bananowe. ;)




Składniki:
150 g mąki pszennej (1 i 1/3 szklanki)
60 g brązowego cukru (trochę ponad 1/3 szklanki)
50 g masła
1/2 łyżeczki cukru wanilinowego
2 duże dojrzałe banany
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta soli
nutella

Wykonanie:
Masło rozpuścić i odstawić do ostygnięcia.
Banany rozgnieść widelcem. Wlać do nich masło i wymieszać. Dodać przesianą mąkę i pozostałe suche składniki. Wymieszać tylko do połączenia, pozostaną grudki.
Formę do mufinek wyłożyć papilotkami. Nałożyć po łyżce ciasta, następnie pół łyżeczki nutelli i znowu łyżkę ciasta.



Piec ok. 30 min w temperaturze 175˚C.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz