poniedziałek, 29 kwietnia 2019

Czapka z kocimi uszkami

Witam!
Z powodu braku czapki przejściowej dla mojej córki, postanowiłam zrobić ją na drutach zamiast kupować w sklepie. Miałam akurat motek włóczki Bravo Color, więc nic nie stało na przeszkodzie.



Zaczęłam robótkę od dołu od jednego ucha. Na druty z żyłką nabrałam 3 oczka i robiłam ściegiem ryżowym (1 prawe oczko, 1 lewe oczko) na początku każdego rządka dodając jedno oczko i tak aż osiągnęłam liczbę 16 oczek. Pozostawiłam je niezamknięte i obcięłam włóczkę. Powtórzyłam czynność z drugim uchem. 
Następnie nałożyłam oczka na tył, połączyłam z pierwszym uchem, zrobiłam 2 rzędy ryżowe w tą i z powrotem, nabrałam oczka na przód (prawie dwa razy więcej niż na tył) i połączyłam robótkę w koło. Ściegiem ryżowym zrobiłam 10 rzędów dookoła i przeszłam na same prawe oczka. Tak kontynuowałam aż czapka była odpowiednich rozmiarów.
Na koniec połączyłam i zakończyłam jednocześnie czapkę ściegiem o angielskiej nazwie Kitchener Stitch (tu link).
Dodatkowo sznureczki zrobiłam na szydełku zwykłym łańcuszkiem i przeszyłam na skos rogi czapki, żeby oddzielić uszka. 
Na płasko może nie wyglądać tak efektowanie, za to na głowie już zupełnie inaczej. Przykłady są tutaj.
Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz