sobota, 21 października 2017

Szybkie ciasto piankowe

Witam,
Na wieść o tym, że znajomi do mnie jadą, a ja nie mam nic do poczęstowania, musiałam wymyślić coś szybkiego do przygotowania. Postanowiłam zrobić ciasto bez pieczenia ze składników, które mam w domu. Padło na piankowiec na jogurcie naturalnym. Trochę eksperymentalne, ale całkiem fajnie wyszło.



Składniki:
150 g herbatników maślanych
100 g masła
400 g jogurtu naturalnego
2 galaretki o różnych smakach (u mnie to były brzoskwiniowa i cytrynowa, więc za dużej różnicy nie widać)
ewentualnie owoce do ozdobienia wierzchu, na co mi już czasu nie starczyło

Wykonanie:
Galaretki rozpuścić, każdą w szklance wrzątku i poczekać aż ostygną. 
W tym czasie rozpuścić masło. Herbatniki wrzucić do kielicha blendera i zblendować je na pył. Radzę robić to stopniowo, żeby blender dostał się do wszystkich ciastek. Do proszku herbatnikowego dodać roztopione masło i dobrze wymieszać. Tortownicę o średnicy 21 cm wyłożyć papierem, wyłożyć na nią masę herbatnikową i dobrze ugnieść.
Jedną z galaretek wymieszać z połową jogurtu i zalać spód. Wstawić do lodówki do lekkiego stężenia. Wtedy powtórzyć to samo z drugą galaretką i znów wstawić do lodówki do całkowitego stężenia. Ewentualnie ozdobić owocami. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz