wtorek, 2 maja 2017

Mufinki z masłem orzechowym

Witam!
Zainspirowana niedawną rozmową w gronie rodzinnym na temat masła orzechowego, zdecydowałam się na przypomnienie sobie, jak smakowały mufinki z masłem orzechowym. Nie zawiodłam się i tym razem, bo połączenie słodkiego ciasta ze słonym masełkiem orzechowym to świetny pomysł, a jeszcze ze szklaneczką mleka, to już rozpusta. Nic skomplikowanego w przygotowaniu, nawet nie potrzeba miksera, więc jeśli ktoś lubi mufinki to polecam zdecydowanie.



Składniki:
260 g mąki (2 1/4 szklanki)
150 g cukru (3/4 szklanki)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
225 ml mleka (1 1/4 szklanki)
125 g margaryny
1 jajko
garść dowolnych orzechów (u mnie włoskie i migdały)
szczypta soli
masło orzechowe

Wykonanie:
Margarynę rozpuścić. Orzechy posiekać na drobne kawałki.
Wszystkie składniki, oprócz masła orzechowego, wymieszać łyżką lub szpatułką w misce. 


Formę na mufinki wyłożyć papilotkami i wlać do każdej z nich po trochu ciasta. Na nie wyłożyć po łyżeczce masła orzechowego i wypełnić papilotkę ciastem, żeby przykryło masło.
Piec ok. 25 min w temperaturze 200˚C.
Smacznego! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz