czwartek, 15 grudnia 2016

Piankowe ciasto kawowe

Witam,
Dzisiaj pokaże Wam ciasto robione specjalnie na życzenie mojego męża, który próbował podobnego jak byliśmy na weselu u wujka. Co prawda tam było owocowe, ale chodziło o piankową formę. Na szczęście wspaniały internet jest w stanie pomóc spełnić mi mężowskie zachcianki, więc nie było problemu. A ciasto, chociaż niezwykle kaloryczne zasmakowało i mi i znajomym męża, więc myślę, że warto się trochę pobawić z jego robieniem. Spróbujcie!
Ciasto pochodzi ze strony najsmaczniejsze.pl z drobnymi zmianami.




Składniki:
    Ciasto:
2 jajka
ok. 60 g cukru (jakieś 5 łyżek)
ok. 25 g mąki pszennej (2 1/2 łyżki)
ok. 30 g mąki ziemniaczanej (2 łyżki
ok. 4 g kakao (1/2 łyżki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
    Masa kawowa:
250 ml śmietanki 30 %
2 łyżeczki żelatyny
4 łyżki cappuccino
1 łyżka cukru pudru
    Masa śmietankowa:
250 ml śmietanki 30%
2 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki żelatyny
Dodatkowo:
gorzka czekolada (u mnie wystarczyły dwa rządki)
do nasączenia 2 łyżeczki kawy rozpuszczone w 6 łyżkach wody

Wykonanie:
Jajka ubić na delikatną jasną masę, dodać cukier ciągle mieszając. Do masy dodać obie mąki przesiane z proszkiem do pieczenia oraz kakao i krótko zmiksować, tylko do połączenia składników. Blaszkę 20 x 20 cm wyłożyć papierem (ja takiej nie miałam, więc zmniejszyłam sobie większą, wypełniając ją foremkami do mufinek) i przelać o niej ciasto.
Piec przez 30 min. w temp. 180°C
    Masa kawowa:
Żelatynę i kawę cappuccino rozpuścić w odrobinie gorącej wody i odstawić do ostygnięcia. W tym czasie dobrze schłodzoną śmietankę ubić dodając do niej cukier pod koniec ubijania. Dodawać powoli żelatynę z kawą cały czas mieszając.
    Ciasto, kiedy już wystygnie, należy nasączyć kawą i wyłożyć na wierzch masę kawową. Całość owinąć folią spożywczą (u mnie razem z blaszką, więc nie było problemu z owinięciem), żeby nie łapało zapachów i schować do lodówki.
    Masa śmietankowa:
W tym czasie przygotować drugą "piankę". Żelatynę rozpuścić w odrobinie gorącej wody. Dobrze schłodzoną śmietankę ubić dodając do niej cukier pod koniec ubijanie. Dodawać powoli żelatynę cały czas mieszając.
    Masę wyłożyć na ciasto. Masa kawowa powinna już stężeć, więc nie będzie problemu. Na wierzch zetrzeć czekoladę. Owinięte folią ciasto wstawić do lodówki na 2 godziny (tyle wystarczy, choć dla mniejszych łakomczuchów można potrzymać dłużej ;).
Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz