poniedziałek, 26 września 2016

Ciasto z owocami z mąką pełnoziarnistą

Witam,
Moja potrzeba odchudzenia wypieków ciągle walczy ze smakiem mojego Ukochanego, więc nie za bardzo mam okazję na takie wypieki. Na szczęście uratowała mnie wizyta siostry, która mogłam poczęstować takim wypiekiem. Dla tych, którzy lubią inne smaki niż tylko tradycyjne ciasta polecam, bo to jest bardzo łatwe w wykonaniu i pyszne.




Składniki:
3 jajka
ok. 170 g mąki pszennej (1 i 1/2 szklanki)
ok. 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej (1 szklanka)
230 g cukru (1 szklanka)
1 opakowanie cukru wanilinowego 16g
100 ml oleju (1/2 szklanki)
100 ml mleka (1/2 szklanki)
łyżeczka proszku do pieczenia 
łyżeczka sody
owoce (u mnie maliny i jeżyny)
szczypta soli
Kruszonka (proporcje podaje już mniej dokładnie, bo to nie ma takiego znaczenia przy kruszonce):
Szklanka mąki pełnoziarnistej
3/4 szklanki cukru
100 g margaryny

Wykonanie:
Jajka utrzeć z cukrem i cukrem wanilinowym na jasnożółtą masę (ok. 4 min.). Dodać olej, mleko i wymieszać. Mąkę, proszek i sodę przesiać do masy, dodać sól i wymieszać.
Blaszkę kwadratową wyłożyć papierem do pieczenia i wylać ciastem. Na wierzchu ułożyć owoce.
Składniki na kruszonkę zagnieść aż będzie się kruszyć. Wysypać nią ciasto.
Piec  ok. 60-65 min. w temp. 170°C.
Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz